انجمن حسابداران شهر قدس

برنامه های حسابداری

انجمن حسابداران شهر قدس

برنامه های حسابداری

نرم افزار حسابداری هلو


بسم الله الرحمن الرحیم

شرکت طرفه نگار از سال 1375 با مشارکت جمعی از کارشناسان نرم افزار و حسابداران ، رسالت خود  را آغاز نموده و از بدو کار سعی در استفاده بهتر از تکنولوژی اطلاعات ، جهت بهره وری و بهینه سازی سیستم های مختلف داشته است. این شرکت با پشتکار کارشناسان و مدیریت قوی ، سهم مناسبی از بازار نرم افزار در زمینه های مختلف به خود اختصاص داده است تا آنجا که در حال حاضر با بیش از هزاران مصرف کننده و چندین برنامه در سطوح مختلف ، همچنان پذیرای سفارش برنامه های جدید می باشد.
شرکت طرفه نگار در حال حاضر افتخار عضویت در شورای عالی انفورماتیک و عضویت در انجمن مدیران صنایع را دارا می باشد. نرم افزارهای این شرکت در حال حاضر در مراکز تجاری و بازرگانی کوچک و بزرگ ، فروشگاه ها ، شرکت ها ، تولیدی ها و سازمان های دولتی ، بازار و واحدهای مختلف صنفی مورد استفاده قرار میگیرد.
شرکت طرفه نگار در راستای اطلاع رسانی به مراجعین گرامی به تهیه و تنظیم ریز مشخصات نرم افزارها اقدام نموده است که خدمتتان ارائه می گردد. ضمنا برخی از ویژگی ها و برتری ها محصولات این شرکت به شرح ذیل می باشد:

1- اولین نرم افزار مالی تحت ویندوز: عرضه نرم افزار هلو از سال 1376 تحت ویندوز 32 بیتی
2- پرتیراژترین نرم افزار مالی: بیش از 210000مصرف کننده
3- متنوع ترین محصولات: تولید و عرضه ده ها محصول و ارائه امکانات متنوع جهت اصناف مختلف و شرکت تولیدی ، بازرگانی ، صنعتی و...
4- بهترین خدمات: ارتقا محصولات و ارائه امکانات جدید و روز شدن نرم افزار به طور متناوب و با توجه به پیشرفت صنعت آی تی در جهان.
5- مناسب ترین قیمت: عرضه کلیه محصولات با قفل سخت افزاری ، دفترچه راهنما ، فیلم آموزشی و بسیاری امکانات با قیمت مناسب.
6- کیفیت: تجربه چندساله نرم افزار هلو ، در محیط ویندوز و رفع عیوب احتمالی ضمن ارتقا دائمی.

آموزش نرم افزار حسابداری هلو                                           
  انتظاراتی که از: یک سیستم حسابداری کامپیوتری داریم 

 نگهداری حساب نقد و بانک
  - نگهداری موجودی کالا
  - نگهداری حساب درآمدها و هزینه ها
  - تهیه گزارشات مرسوم حسابداری (سود و زیان ، ترازنامه و ... )
  - تهیه  backupنسخه پشتیبان از اطلاعات 

 برای شروع بکار با یک نرم افزار حسابداری باید : 1- تهیه لیست از بدهکاران و بستانکاران با مانده واقعی
 2- تهیه لیست از موجودی نقد و بانک
 3- تهیه لیست کالاهای موجود در انبار (تعداد ، قیمت خرید و قیمت فروش )
 4- طبقه بندی کالاها بصورت گروه اصلی ، فرعی و نام کالا .
برای استفاده بهینه و کامل از یک نرم افزار حسابداری باید: 1-  ثبت روزانه فاکتورهای خرید و فروش
2-  ثبت روزانه پرداختها و دریافتها
3-  تعریف سرفصلهای حسابداری متناسب با نوع کار ( هزینه ها ، درآمدها و جاری شرکا )
4- ثبت درآمدها و هزینه ها بصورت روزانه
5-  ثبت برداشت های شخصی شرکا ( همراه با توضیحات )
اول دوره معرفی طرف حسابها :
همه اشخاصی که با آنها معامله می کنیم و به ما بدهکارند یا از ما بستانکارند در این قسمت نوشته می شوند . البته افرادی که یکبار با آنها معامله داریم می توانیم بعنوان " متفرقه " بنویسیم.
طرف حساب – ورود لیستی اشخاص – نوشتن نام شرکتها و اشخاصی که با آنها معامله داریم و تعیین مانده مبلغ بدهکاری یا بستانکاری آنها (فقط مانده تا روزی که بعنوان اول دوره قرارداده شده قید گردد و از ریز حساب بگذریم).
همچنین افرادی که با آنها معامله داریم ولی حالا مانده صفر داشته باشند را می نویسیم
.

طبقه بندی کالااطلاعات اول دوره – معرفی کالا – گروه بندی کالا.
در این قسمت بهتر است یک یا چند گروه اصلی بسازیم (2 یا 3 گروه حداکثر ) مثلا اسم فروشگاه یا شرکت را به عنوان گروه اصلی معرفی کنیم
در ادامه چند گروه فرعی ایجاد می کنیم (بازهم هرچه تعداد گروه های فرعی کمتر باشد بهتر است).
 
ورود کالاهای موجود در انبار(مغازه) کالا- ورود لیستی – انتخاب گروه اصلی و فرعی - نام کالا ، تعداد ، قیمت خرید و قیمت فروش را وارد می کنیم – تائید افتتاح حساب بانکی
حساب بانکی – افتتاح حساب – انتخاب نام بانک – مشخصات حساب را نوشته و در صورت داشتن دستگاه کارت خوان مربوط به آن حساب تیک (حساب متصل به کارت خوان) را فعال می کنیم.
ثبت موجود بانک ها و صندوق صندوق / بانک – مبلغ صندوق و موجودی هر بانک را قید نمود تائید می نمائیم.
چکهای صادر شده (که هنوز پاس نشده اند)پرداخت چک – در پنجره ظاهر شده مشخصات چکهایی که صادر کرده ایم و در آینده قرار است پاس شوند را می نویسیم . تائید.  توجه : چکهای ضمانتی را ذکر نمی کنیم.
چکهای دریافت شده (که هنوز پاس نشده اند)دریافت چک - در پنجره ظاهر شده مشخصات چکهایی که از مشتریان دریافت  کرده ایم و در آینده قرار است پاس شوند را می نویسیم . تائید. توجه : چکهای ضمانتی را ذکر نمی کنیم.

انتهای عملیات اول دوره
 
اطلاعات اول دوره – انتهای عملیات اول دوره
توجه :
1- مطمئن باشید کلیه اطلاعات مورد نیاز را وارد کرده باشید.
2- از اطلاعات خود نسخه پشتبان کرده باشید .

فاکتور خرید
فاکتور – خرید – تنظیم تاریخ و شماره فاکتور – لیست جنس تعداد و قیمت خرید – تائید- در صفحه ظاهر شده نحوه پرداخت ( نقد ، نسیه ، تخفیف ، چک یا ترکیبی از نقد نسیه چک ) را مشخص می کنیم. 

فاکتور فروش

فاکتور فروش دقیقا شبیه فاکتور خرید می باشد.
اگر کالایی وارد نشده یا موجودی آن صفر باشد در فاکتور فروش ظاهر نمی شود.


دریافت مبلغ از مشتری
امورمالی – دریافت از طرف حساب – انتخاب نام شخص – تعیین مبلغ دریافتی – تعیین نحوه دریافت ( نقد ، تخفیف ، چک ، کارت خوان یا ترکیبی از این ها)  تائید. پرداخت به طرف حساب امورمالی – پرداخت به طرف حساب – انتخاب نام شخص – تعیین مبلغ پرداختی – تعیین نحوه پرداخت ( نقد ، تخفیف ، چک ، کارت خوان یا ترکیبی از این ها)  تائید.

ثبت برداشت شخصی
امورمالی – برداشت – انتخاب برداشت کننده – تعیین مبلغ برداشتی – تعیین نوع برداشت ( نقد،چک ).

واریز مبلغ به بانک امور مالی – صندوق به بانک – ادامه – انتخاب نام بانک – تعیین مبلغ واریزی – نقد – شماره فیش بانکی را در قسمت توضیحات می نویسیم – تائید.

ثبت هزینه
امور مالی – هزینه – ادامه - انتخاب نوع هزینه – تعیین مبلغ هزینه – تعیین نوع پرداخت (نقد – چک)- تائید.

ثبت درآمدامور مالی – درآمد- ادامه – انتخاب نوع درآمد – تعیین نوع دریافت (نقد چک ) – تائید.
 
تعریف سرفصل جدید
عملیات مالی – سرفصل جدید – سرفصل مورد نظر را در سطح کل ،معین یا تفضیلی ایجاد نموده و تائید می نمائیم.
البته در نسخه های مختلف این قسمت متفاوت می باشد . پیشنهاد می شود برای حسابهایی سرفصل ایجاد کنیم که تکرار پذیر باشند و مبالغ بالایی داشته باشند.

گزارشات
گزارش صندوق                 Ctrl + W
انتخاب صندوق یا تنخواه مورد نظر -  تعیین محدوده زمانی گزارش – ( تنظیم مانده روزهای قبل ) – F2 (تهیه گزارش)

گزارش کالا
گزارشات – گزارش کالا – مشخصات کالا – تنظیم گزارش-  تهیه گزارش 

گزارش معین اشخاص     Ctrl  + M
انتخاب نام شخص -  تعیین محدوده زمانی – تهیه گزارش F2

گزارش بانک                    CTRL+V
انتخاب نام بانک – تعیین محدوده زمانی گزارش (توصیه می شود بصورت ماهانه چاپ شود و با صورت حساب بانک چک شود).

صورت وضعیت دفتری یک گزارش کامل از مانده حسابها می باشد که توصیه می شود بصورت ماهانه چاپ و مانده های آن کنترل شود و در بایگانی نگهداری شود.

نمایش دفتر روزنامه : گزارشات – حسابداری – دفتر روزنامه – تهیه گزارش

نمایش دفتر کل ، معین یا تفضیلی :
گزارشات – حسابداری – دفتر کل/ معین /تفضلی  – تهیه گزارش
در این قسمت بیشتر حسابها در سطح معین تعریف شده جهت گزارش موجود می باشند(مانند هزینه ها و برداشت و درآمدها و غیره).

اصلاحات
اصلاحات اول دوره
اصلاحات – اول دوره – گزینه مورد نظر رانتخاب نموده و تغییرات لازم را می دهیم و تائید می نمائیم .

اصلاح یا حذف سند
اصلاحات – اسناد – شماره سند را نوشته و تائید می نمائیم-  سند را اصلاح یا گزینه حذف سند را انتخاب می کنیم. 

ذخیره سازی اطلاعات
هنگام خروج از برنامه گزینه ( خروج از برنامه و تهیه نسخه پشتیبان ) را انتخاب کنید.

نکات مهم 1- اهمیت قفل و سریال نرم افزار : در نظر داشته باشید که ارزش برنامه هلو در قفل و سریال آن می باشد و در صورت مفقود شدن قفل شرکت هیچ تعهدی ندارد. همچنین برای گرفتن خدمات پشتیبانی و خدمات پس از فروش باید سریال برنامه را داشته باشید.

2- اهمیت ذخیره سازی اطلاعات : بیاد داشته باشید حداقل هنگام خروج ذخیره سازی اطلاعات را انجام دهید و بهتر است  محل ذخیره سازی نسخه پشتبان را از درایو C: به درایو دیگری منتقل کنید ( تنظیمات مدیریتی – تنظیمات عمومی – مسیر پیش فرض ذخیره و بازیابی اطلاعات ) چون هنگام تعویض ویندوز ممکن است اطلاعات پاک شوند. 

 

آموزش حسابداری ویژه اشتغال سریع:

دوره حسابداری ویژه اشتغال شامل 5 بخش بصورت زیر میباشد:
آموزش حسابداری مقدماتی :
کارآموزان در این دوره ضمن شرکت در کارگاه حسابداری ، با اسناد واقعی شرکتها و موسسات آشنا گردیده و محتوای این دوره بصورت :
-1
آموزش سرفصلهای حسابداری  

- آموزش تحریر سند ودفاتر قانونی  

3-آموزش موارد علی الراس دفاتر قانونی
4-آموزش حسابداری اموال(استهلاک) 5- آموزش تراز آزمایشی ، ترازنامه ، سود وزیان 6- آموزش نحوه ارائه انواع گزارش حسابداری
آموزش حسابداری با نرم افزار هلو
با توجه به اینکه اکثر قریب به اتفاق شرکتها در امور حسابداری از نرم افزار استفاده می کنند لازم است یک حسابدار علاوه بر دانش حسابداری، معلومات استفاده از نرم افزارحسابداری را نیز داشته باشد. بنابراین این دوره شامل :
1- آموزش نرم افزار هلو2- ثبت سند وفاکتورها در نرم افزارحسابداری هلو3-اصلاح وبستن حسابها در نرم افزارحسابداری هلو
4-دریافت انواع گزارشات حسابداری از نرم افزار حسابداری هلو
آموزش با نرم افزار رافع و حسابرس
بطور کلی نرم افزارها از یک روند ثابت برخوردار هستند یعنی در تمام نرم افزارها ورود اطلاعات پایه الزامی است و ثبت اسناد ، فاکتور ، اصلاحات و ارائه گزارشات نیز در نرم افزارها وجود دارد و فقط نحوه استفاده از گزینه ها بایستی درست صورت گیرد بنابراین اگر حسابدار با 2 یا چند نرم افزار کار کرده باشد به نظر می رسد بتواند با تمامی نرم افزار ها عملیات حسابداری را انجام دهد.از این رو در این دوره، حسابداری 2 نرم افزار دیگر به نام نرم افزار حسابداری رافع و نرم افزار حسابداری حسابرس تدریس می گردد که شامل:
1- آموزش و ورود اطلاعات در نرم افزار حسابداری رافع و حسابرس
2-ثبت اسناد و فاکتورها در نرم افزار رافع و حسابرس
3-اصلاحات و بستن حسابها در نرم افزار رافع و حسابرس
4-دریافت انواع گزارشات حسابداری از نرم افزار رافع و حسابرس
آموزش حسابداری حقوق و دستمزد:
حسابداری حقوق و دستمزد در خصوص یکی از هزینه های اصلی و لاینفک هر شرکت می باشد که حسابدار می بایست نسبت به ارائه سندهای حسابداری، تنظیم لیست های حقوق، بیمه و مالیات، از قوانین وزارت کار
، قوانین سازمان تامین اجتماعی، قوانین سازمان امور مالیاتی آگاهی داشته باشد. از اینرو دوره آموزش حسابداری حقوق و دستمزد با در نظر گرفتن موارد فوق به صورت زیر طراحی شده است:
1- آموزش حسابداری حقوق و دستمزد  

  2 

2- نحوه تنظیم لیست بیمه (بصورت الکترونیکی) 

  

3- قوانین وزارت کار ، سازمان بیمه و سازمان دارائی  

 

4-کار با نرم افزار حقوق و دستمزد 

5-آموزش اکسل در حسابداری
 

آموزش حسابداری مالیاتی(اظهارنامه مالیاتی)شامل

 
1- آموزش حسابداری مالیات بر ارزش افزوده  


2-نحوه تنظیم اظهارنامه مالیاتی بر ارزش افزوده(بصورت  

 الکترونیکی)-3-آشنایی با شرکتهای معاف از مالیات بر ارزش افزوده 


4- اصلاح و بستن حسابها 


5-نحوه تنظیم اظهارنامه مالیاتی(بصورت الکترونیکی)  

تسهیلات دوره


1- صدور مدرک از طرف انجمن حسابداران بین المللی پارس سوشیانت 


2- ارائه فیلم هر جلسه آموزش 

 
3- دریافت شهریه به طور اقساط 


4- ارائه نرم افزار مالی به کارآموز جهت استفاده در منزل
 

5- امکان معرفی به کار برای کارآموز در صورت تمایل ایشان 


6- پشتیبانی حین کار کارآموز توسط تیم پشتیبان 


سایر دوره های آموزش حسابداری:
 

آموزش حسابداری اینترنتی(آنلاین)  

آموزش حسابداری پیمانکاری  

حسابداری صنعتی 


آموزش حسابداری مالیاتی 


آموزش حسابرسی
 

آموزش حسابداری مالی برای مدیران غیر مالی 


سایر دوره های آموزش حسابداری ویژه ارتقا شاغلین

نرم افزار حسابداری آسمان

بسم الله الرحمن الرحیم


WWW.ASMAN7.COM

نرم افزار آسمان ور‍ژ‍ن 10 آن که توسط امید نهالی در دانشگاه اراﺋﻪ شد،مبلغ 140،000 تومان هرینه ی تهیه آن می باشد.

برای ایجاد سند افتتاحیه برروی گزینه ی تعریف حساب ها و کالاها کلیک می کنیم که عناوین زیر را دارا می باشد:

1)تعریف حساب مشتریان وفروشندگان : در اینجا با کلیک بر حساب جدید حساب اشخاص را ایجاد و ثبت می کنیم.

ضمنا می توان تلفن همراه ،ایمیل ،میزان اعتبار وگروه بندی را وارد کرد .

در گروه بندی می توان عنوان خریدار وفروشنده را برای هر یک از مشتریا ن انتخاب کرد .

توجه:حتما باید هنگام خارج شدن گزینه ثبت را زد ودر غیر این صورت اطلاعات نوشته شده از بین می رود.

2)تعریف لیست کارکنان شرکت:در اینجا باید بر گزینه ی حساب جدید کلیک کرد.

3)تعریف خدمات :این گزینه را مانند گزینه ی قبلی عمل می کنیم.

4)تعریف لیست کالا:برای تعریف یک کالا با ید بر روی حساب کالا ی جدید کلیک کرده و یه کلید F2 را فشار داد.با این کار فرم مشخصات کالا بالا می آید .که می توان نام کالا ،مدل کالا،شرکت سازنده،قیمت خرید وفروش،رنگ و کشور و واحد شمارش را وارد کرد.   

5)تعریف و کد بندی انبارها:در این قسمت باید تعداد انبارها ونام هر یک را تعریف کرد .

6)معرفی حساب های بانکی :با زدن کلید  F2 فرم حساب بانک نمایان می شود که میتوان نام بانک ،شعبه ، شماره حساب و. . . را وارد کرد .

7)تعریف صندوق:دراین قسمت می توان چند صندوق به تعداد نیاز برای نرم افزار تعریف کرد .

8)تعریف هزینه ها:در این قسمت هزینه هایی را که شرکت با آنها سر وکار دارد تعریف می کنیم.دراین قسنت نرم افزار تعداد ی هزینه ی پیش فرض در نرم افزار وجود دارد .

9)تعریف خدمات دریافتی:ایجاد این قسمت مانند عنوان قبلی می باشد.

10)تعیین سرفصل کل ومعین:در این قسمت به راحتی با کلیک بر حساب کل یا معین جدید حساب جدید ساخته می شود.

11)یکی کردن حساب مشتریان :می توان دو حساب را به نام یکی از دو حساب تبدیل کرد .

مزیت کلی نرم افزار:در این برنامه ی حسابداری کد گذاری حساب ها به طور خودکار انجام میشود.

ثبت موجودی اولیه کالاها:دارای گزینه های زیر است:

1)مطالبات اول دوره :در این قسمت میتوان مبالغ مطالبات را وارد کرد .

2)موجودی کالای اول دوره :در این گزینه تعداد کالا وارزش نهایی آن مشخص میشود .

3)موجودی حسابهای بانکی:ثبت مقدار موجودی حساب بانکی

4)چک پرداختنی پاس نشده:

5)چک دریافتنی از اشخاص :         ثبت موجودی هر یک

6)موجودی نقدی صندوق:

7)حذف سند افتتاحیه:در این قسمت اطلاعات وارد شده تماما حذف میشود